Otázky

Pokusíme se zde odpovědět na základní otázky vyplívající z pronájmu kufrů.
V případě, že zde nenaleznete svou odpověď, neváhejte se nás zeptat!

 

Poškození kufru během pronájmu?

Bohužel i tato situace může nastat. Záleží, o jaké poškození se jedná a kdo jej zavinil!
Poškození rozdělujeme na závažné a běžné opotřebení.

 

Běžná opotřebení vycházejí již z principu běžného používání kufru, jako jsou drobné škrábance "většinou vznikají při manipulaci na letišti", drobné zbělení materiálu vzniklé při nárazu „bez prasknutí materiálu!“.

Za takováto poškození nepovažujeme porušení smlouvy o pronájmu a nejsou účtovány žádné poplatky!

 

Závažné poškození jsou poškození, která znehodnocují kufr, díky nimž kufr ztrácí jeho užitné vlastnosti a brání dalšímu používání.  Jsou to například poškozené  - kolečka(o), rukojeti, troleje, proražení kufru „praskliny“, deformace, znečistění vnitřku kufru, poškození zámku, a další výrazné poškození.

Za takováto poškození považujeme porušení smlouvy o pronájmu a jsou účtovány poplatky za náhradu škody. "výše škody je dle typu poškození"

 

Proti neúmyslnému poškození kufru se můžete chránit využitím naší služby „Kufr bez rizik“ a připlatit si tuto ochranu spolu s půjčovným. Příplatková ochrana se vztahuje na poškození koleček, prasknutí kufru, poškození zipů, madla a troleje zavazadla. Nevztahuje se však na zničení celého kufru, ztráty, odcizení nebo zapomenutí hesla k zámku.

POZOR! Jedná-li se o poškození nejčastěji leteckým přepravcem, je možné náklady na náhradu škody požadovat od přepravce. Je nutné, ale dodržet reklamační postup daného přepravce! Obvykle to bývá sepsání protokolu o škodné události ihned při odbavení na letišti, uschování přepravních dokladů a letenky. Poté lze i po skončení cesty reklamovat poškozené zavazadlo v ČR u přepravce. Nebo je možné mít sjednané pojištění zavazadel. 

 

Ztráta zavazadla?

Bohužel v tomto případě kauci k danému kufru nevracíme. V případě ztráty zavazadla přepravcem je nutné požadovat náhradu škody u přepravce, u kterého došlo ke ztrátě. Můžeme jen doporučit uzavřít pojistnou smlouvu na zavazadla s pojišťovnou.


Vrácení kufru po termínu pronájmu?

V případě, že k tomuto dojde, jedná se o porušení smlouvy a jsme oprávněni požadovat náhradu škody. Je, ale i možné v průběhu pronájmu nás informovat, že dojde nečekanému prodloužení pronájmu s tím, že po vrácení uhradíte dny o které jste měli kufr déle pronajatý. Využitím třeba SMS na číslo +420 722 163 700 nebo emailem na pujcovna@expreskufr.cz.


Zálohová kauce?

Jelikož nabízíme cestovní kufry od předních výrobců zavazadel, kde je kladen důraz na kvalitu, nepatří pronajímané kufry k těm nejlevnějším na trhu a kauce nám zaručuje, že se zavazadlo vrátí a v případě poškození či porušení smlouvy slouží k dohodnutému finančnímu vyrovnání. Výši vratné kauce naleznete spolu s cenou pronájmu při výběru jednotlivých kufrů. Každé zavazadlo má nastaveno svou výši vratné kauce, která se složí při podpisu nájemní smlouvy a je vrácena při předání kufr zpět v plné výši v případě, že nedojde k porušení smlouvy o pronájmu.


Doručení kufrů naší dopravou?

Kufry Vám přivezeme naší dopravou na zadanou adresu v objednávce. Vybrané kufry jsou Vám doručeny minimálně den před začátkem pronájmu. Vždy jste předem kontaktováni pro dohodnutí termínu a času doručení.


Doručení kurů přepravcem na adresu?

V případě volby  DORUČENÍ na adresu prostřednictvím přepravce PPL Vám zavazadla odešleme v balíku na požadovanou adresu v objednávce. Jedná se o klasické doručení balíku přepravcem a čas doručení se odvíjí od možností přepravce ve Vašem regionu. Balík odesíláme s předstihem, aby přepravce stihl doručení do začátku pronájmu včas.

Před začátkem pronájmu se také dohodneme na dnu vyzvednutí zavazadel zpět přepravcem na Vaší adrese. Čas vyzvednutí se odvíjí od možností přepravce a je obdobný jako ten doručovací. Zavazadla je nutné zabalit zpět do původní krabice, uložit je a zalepit balík tak, aby při přepravě nemohlo dojít k poškození a rozlepení krabice. Balík si řidič v den objednání vyzvednutí vyzvedne a označí balík. Není potřeba balík před odesláním nějak označovat.


Doručení kurů přepravcem na výdejní místa PPL Parcelshop s obsluhou.

V případě volby DORUČENÍ do výdejního místa prostřednictvím přepravce PPL Vám zavazadla odešleme v balíku do zvoleného výdejního místa v objednávce. Balík odesíláme s předstihem, aby přepravce stihl doručení do začátku pronájmu včas.

Po skončení pronájmu ve sjednaném termínu dle smlouvy tj. den po skončení pronájmu balík odešlete zpět prostřednictvím podání/odevzdáním do výdejní místa ve kterém si balík převezmou po sdělení hesla pro zpětné zaslání. Heslo Vám ještě před pronájmem odešleme emailem. Zavazadla je tedy nutné před podáním do výdejního místa zabalit zpět do původní krabice, uložit je a zalepit balík tak, aby při přepravě nemohlo dojít k poškození a rozlepení krabice. Balík si po převzetí ve výdejním místě obsluha označí sama, není potřeba tedy balík před odesláním nějak označovat.


Doručení kurů přepravcem na výdejní místa v podobě BOXU.
 

Odeslání a vrácení pomocí výdejních boxů není možné, jelikož se balík díky rozměrům zavazadel do boxu nevejde! Zvolte vždy výdejní místo s obsluhou.


Vrácení kufrů?

Kufry si zase zpět odvezeme naší dopravou a to minimálně den po skončení pronájmu. Vždy se předem na termínu a času vyzvednutí dohodneme.


Délku pronájmu?

Si určujete Vy při objednávce kufru a to v délce 1-5 dnů, 1-8 dnů, 1-15 dnů, 1-30 dnů. Délka pronájmu také určuje cenu za pronajatý zavazadlo. Více informací o ceně pronájmu najdete u vybraného kufru na webu.


Označení kufrů?

Kufry nejsou nikterak zvenčí označeny, že se jedná o pronajaté kufry.


Pronájem kufru pro firemní účely?

Ano i tato možnost je, a jelikož jsme plátci DPH  je možné jej i uplatnit.


Líbí se Vám pronajatý kufr?

Pokud se Vám pronajatý kufr líbí a rádi byste si ho koupili, je možné si stejný objednat nový nebo právě ten pronajatý koupit. Na požádání Vám rádi vypočítáme cenu odkupní pronajatého kufru.

 

Jaká je výše náhrady škody při poškození kufru?

Náhrada škody se neuplatňuje na vady vlivem opotřebení kufru př. zadrhávající kolečko vlivem opotřebení ložiska, za špatnou aretaci troleje vlivem únavy pérka v troleji nebo opotřebení jezdce zipu a tím špatné spínání zipů. Těmto vadám předcházíme pravidelnou údržbou cestovních kufrů, kdy je každý kufr po ukončení pronájmu vyčištěn a zkontrolován stav pro další bezproblémové zapůjčení


Příklady náhrady škody při poškození kufru:       
                      

Poničené kolečko  200,- Kč/kolečko
Prasknutí kufru  od 100,- do 1 000,- Kč dle typu praskliny.
Promáčknutí kufru 0,- Kč
Běžné poškrábání kufru 0,- Kč
Poškození zipu   500,- Kč
Poškození madla kufru 200,- Kč
Poškození troleje kufru 400,- Kč
Poškození vnitřního prostoru od 100,- do 1 000,- Kč dle typu škody
Znečištění vnitřního prostoru od 100,- do 1 000,- Kč dle zašpinění.
Zapomenuté heslo k zámku 500,- Kč

 

Příklady náhrady škody za poškození kufru s využítím služby Kufr bez rizik k danému kufru.

 

Poškození  

bez příplatku

s příplatkem

Koleček
Prasknutí kufru
Promáčknutí kufru         
Běžné poškrábání kufru
Zipu
Madla kufru
Troleje kufru
Vnitřního prostoru
Znečištění kufru uvnitř
Zapomenuté heslo 
200,-/kolečko
od 100,- do 1000,-
0,- 
0,-
500,- 
200,-
400,-
od 100,- do 1000,-
od 100,- do 1000,-
500,-
0,-
0,-
0,-
0,-
0,-
0,-
0,-
od 100,- do 1000,-
od 100,- do 1000,-
500,- 

 Uvedené ceny jsou v Kč. 

 

Příplatek 99,- Kč za službu „Kufr bez rizik“ se účtuje jednorázově k ceně pronájmu na dané období a jeho využití zvolíte na první stránce v košíku.
Více informací o příplatku naleznete zde.

 

  

Zpět do obchodu